جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آکادمی بازارهای مالی رفیع

اموزش تصویری ساخت کیف پول کاغذی

آموزش تصویری ساخت کیف پول کاغذی

دسته بندی :

سوالات خود را در انتهای آموزش بپرسید

نحوه ساخت کیف پول کاغذی چگونه است؟! این سؤال مشترک تمام افرادی است که با ارزهای دیجیتال (ارزهای رمزنگاری شده) آشنا شده‌اند و قصد سرمایه گذاری روی آن را دارند.

در این مقاله به این سؤال پاسخ می‌دهیم که شما به راحتی بتوانید با آموزش تصویری یک کیف پول کاغذی خود برای بسازید.

 

کیف پول کاغذی چیست؟

کیف پول کاغذی یکی از بهترین گزینه ها برای نگه داری بلند مدت ارزهای دیجیتال است. در این کیف پول شما یک برگه در اختیار دارید که دو QR COD روی آن وجود دارد. یک QR COD کلید خصوصی کیف پول شما است که با آن می‌توانید پول برداشت کنید و QR COD دیگر کلید عمومی شما است که می‌توانید با اعلام آن به سایر افراد، پول دریافت کنید.

در تصویر زیر چند نمونه ازکیف پول‌های کاغذی را مشاهده می‌کنید.

 

نمونه کیف پول کاغذی.

چرا کیف پول کاغذی امن است ؟

به دلیل این که دارایی شما به صورت آنلاین و بدون دسترسی به اینترنت نگهداری می‌شود، امنیت بالایی دارد. زیرا از حملات هکرها کاملاً در امان هستند.

بسیاری از افراد میگویند به دلیل این که کلید خصوصی به صورت سرد (آفلاین) نگهداری می‌شود، بالاترین امنیت را در روش‌های نگهداری ارزهای دیجیتال دارد.

 

نحوه پرداخت با کیف پول کاغذی

برای پرداخت ارز نگهداری شده در کیف پول، باید کلید خصوصی آن را در یک کیف پول نرم افزاری مثل موبایل یا دسکتاپ وارد کنیم تا بتوانیم مقدار مورد نظر را به شخص دیگری انتقال دهیم.

 

اطلاعات روی کیف پول کاغذی چیست؟

یک کیف پول کاغذی دو کلید دارد. این کلیدها به صورت اعداد و حروف در کنار هم قرار گرفته‌اند و برای هر کیف پول کاملاً منحصر به فرد است.

در ادامه این دو کلید را بررسی خواهیم کرد.

Public Key

کلید عمومی یک کلید است که شما می‌توانید آن را در اختیار تمام افراد قرار دهید. افراد با دانستن این کلید فقط می‌توانند برای شما بیت کوین یا هر ارز دیگری که کیف پول کاغذی آن  را ساخته‌اید ارسال کنند.

Private Key

کلید خصوصی یک کلید است که با آن می‌توانید برای دیگران بیت کوین ارسال کنید. این کلید را نباید در اختیار هیچ  کسی قرار دهید زیرا افراد با دانستن این کلید می‌توانند کل دارایی شما در این کیف پول را برای خود انتقال دهند.

 

 

عیب کیف پول کاغذی چیست؟

بدون شک کیف پول کاغذی یکی از امن‌ترین روش‌های نگهداری است. اما همه ما میدانیم که کاغذ ظریف و نابود شونده است. برای مثال کاغذ به راحتی آتش می‌گیرد، خیس می‌شود، پاره می‌شود و یا حتی می‌تواند گم شود. اما به لطف تکنولوژی شما می‌توانید این عیب کیف پول کاغذی را رفع کنید.

برای این کار کافی است که پس از این که کیف پول را ساختید، آن را به pdf تبدیل کنید و pdf  آن را در مکان امنی داخل تلفن همراه و یا کامپیوتر شخصی خود نگهداری کنید.

اما باید کاملاً حواستان باشد شخصی به آن دسترسی نداشته باشد، زیرا مثل این است شما کارت عابر بانک خود را با رمز در اختیار افراد قرار دهید!!!

 

آموزش تصویری ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین

برای ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین چند سایت وجود دارد که در این آموزش ما سایت bitaddress.org را انتخاب کردیم.

1-وارد سایت bitaddress.org می‌شویم. برای امنیت بیشتر در تولید کیف پول، روی GitHub Repository (zip) کلیک کنید. در این حالت ما می‌خواهیم کیف پول خود را به صورت آفلاین تولید کنیم که مشکلی برای ما پیش نیاید.

آموزش تصویری ساخت کیف پول کاغذی

 

2- بعد از این که لینک باز شد روی  ” code ” (شماره یک در تصویر) کلیک کرده و سپس روی download zip  کلیک کرده که روی کامپیوتر ما دانلود شود.

 

دانلود فایل برای ساخت افلاین

 

3-سپس اتصال خود را به اینترنت قطع می‌کنیم که مطمئن باشیم کلیدهای ما کاملاً به صورت آفلاین تولید می‌شوند.

قطع کردن اتصال اینترنت

 

4-سپس فایل zip  را مشابه تصویر زیر باز کرده و فایل bitaddress.org.html را باز می‌کنیم.

 

 

فایل زیپ کیف پول کاغذی افلاین

 

 

5- در صفحه‌ای که باز شد موس خود را به صورت کاملاً تصادفی حرکت می‌دهیم، با این حرکات یک کلید خصوصی و عمومی منحصر به فرد برای ما ساخته می‌شود.

تولید کلید خصوصی و عمومی

6- بعد از این که مرحله قبلی تمام شد، شما با تصویر زیر مواجه می‌شوید. این کیف پول شما است که باید در نگهداری آن موارد امنیتی کنید.

مشاهده می‌کنید که دو کلید share (عمومی) و secret (خصوصی) به برای شما ساخته شد. می‌توانید آن را یادداشت کنید و یا آن را پرینت بگیرید.

 

کلید خصوصی و کلید عمومی

 

آنچه در این مقاله آموختیم

در این مقاله آموزشی متوجه شدیم که کیف پول کاغذی امن‌ترین روشن نگهداری ارزهای دیجیتال می‌باشد. با ساخت کیف پول کاغذی یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی دریافت می‌کنیم که برای پرداخت و دریافت از آن ها استفاده می‌کنیم. سپس با آموزش تصویری ساخت آفلاین کیف پول کاغذی بیت کوین آشنا شدیم.

درصورتی‌که نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنم مقاله بلاک چین به زبان ساده را مطالعه کنید.

میلاد رفیع
میلاد رفیع
پژوهشگر،مشاور و مدرس بورس و تحلیلگر بازارهای مالی ، مدرس رسمی مایکروسافت

اشتراک گذاری

Telegram
Facebook
Twitter
Print
WhatsApp
Telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش تصادفی

اسکرول به بالا